Електронний облік трудової діяльності

 

З 10 червня 2021 року набудуть чинності зміни, унесені Законом № 1217 до КЗпП, щодо нових правил обліку трудової діяльності працівника. І фактично із цієї дати буде запроваджено електронний облік трудової діяльності.

Розберемо по питаннях.

1. Суть зміни?
2. До чого слід готуватись як роботодавцю так і працівнику?
3. Чи обов’зково зберігати трудову книжку на підприємстві?
4. Яка процедура прийняття робітника який уперше буде найманий після 10 червня?
Що ж почнемо.
1. Суть зміни — переведення обліку трудової діяльності працівника з паперової форми (тобто у трудовій книжці) в електронну- у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
З 10 червня цього року під час працевлаштування особа зобов’язана надавати:
— трудову книжку (у разі наявності)
Або
— відомості про трудову діяльність із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

2. Працівнику як і раніше потрібно буде надати документи( паспорт або інший документ що підтверджує особу, документ про освіту (якщо того просить роботодавець), довідка про стан здоров’я та інші документи. Роботодавці ж , працівники якого бажають мати трудову книжку з усіма відповідними записами – відмовити не можуть ( ст.47 КзпП).
Також відомо,що до Реєстру ще не внесено всю інформацію про трудову діяльність щодо переважної більшості застрахованих осіб, адже на цей час його ще наповнюють даними, які передають роботодавці та застраховані особи у вигляді скан-копій трудових книжок. І таке наповнення має тривати ще протягом 5 років із дня набрання чинності Законом № 1217, тобто до 10 червня 2026 року. Тому відмова від трудових книжок під час прийняття на роботу відбуватиметься поступово.
3. З 10 червня цього року роботодавці формально вже не зобов’язані зберігати в себе трудові книжки. Відповідно до ст. 48 КЗпП трудові книжки зберігаються у працівників. Однак це не означає, що вже 10 червня всі трудові книжки потрібно роздати працівникам. У п. 2 р. ІІ Закону № 1217 указано, що трудові книжки потрібно видавати працівникам особисто під підпис після того, як ПФУ завершить протягом 5 років (до 10 червня 2026 року) унесення до Держреєстру відомостей про трудову діяльність працівників. Отже, видавати трудову книжку працівнику до вказаної дати потрібно лише в разі його звільнення.

4. Для працівників, яких уперше найматимуть на роботу з 10 червня 2021 року, у ст. 24 КЗпП закріплено право під час укладення трудового договору подати роботодавцю вимогу про оформлення трудової книжки. У такому разі трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу (ст. 48 КЗпП). Очевидно, зберігати її роботодавець не зобов’язаний, що безпосередньо випливає з п. 2 р. ІІ Закону № 1217, адже облік трудової діяльності працівника в такому випадку вже відбуватиметься в електронній формі

Чого ще очікувати від змін трудової діяльності?
А очікувати слід на скасування Інструкції № 58, адже порядок ведення трудових книжок уже за новими правилами має визначити Кабмін.

Электронный учет трудовой деятельности

Электронный учет трудовой деятельности

Leave review
Электронные книжки уже с 10 июня 2021 года
Подробнее...
Электронный учет трудовой деятельности

Электронный учет трудовой деятельности

Leave review
Электронные книжки уже с 10 июня 2021 года
Подробнее...
НДС : отчитываемся по новой форме

НДС : отчитываемся по новой форме

Leave review
Отчет за март, по новой форме
Подробнее...
Электронный учет трудовой деятельности

Электронный учет трудовой деятельности

Leave review
Электронные книжки уже с 10 июня 2021 года
Подробнее...
НДС : отчитываемся по новой форме

НДС : отчитываемся по новой форме

Leave review
Отчет за март, по новой форме
Подробнее...

"Карантинная выплата"

Leave review
Постановление № 328, которая определяет порядок выплаты карантинн...
Подробнее...